Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Activitats. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Activitats. Mostrar tots els missatges

28 de març 2020

16 de març 2019

El mercader de Venècia

 

30 de juny 2013

La Pobla de Lillet i les Fonts del Llobregat amb el tren del Ciment









L’Associació  VEU  PRÒPIA  organitza  una excursió a La Pobla de Lillet, a la comarca del Berguedà.  Allà visitarem el poble i pujarem al Tren del Ciment que realitza un recorregut a través de diferents llocs d’interès turístic de la zona entre els quals estan els Jardins Artigas, dissenyats per Antoni Gaudí. Després anirem a les fonts del Llobregat , a Castellar de N’Hug, naixement d’un dels rius més importants de Catalunya , digne de ser visitat per la seva espectacularitat.

LLOC I HORA DE SORTIDA

Barcelona : a les 8 h. a l’estació d’autobusos de Sant Andreu Arenal.

Terrassa : a les 8:30 h. a l’estació d’autobusos de Terrassa (Ctra. De Montcada , 2)

Manresa: a les 9 h. a l’estació d’autobusos ( FGC Manresa Alta)

INSCRIPCIONS

Trucant al telèfon 659663287  (  de  7 a 9 de la tarda )

Indicant nom i cognoms ,persones que venen, lloc on agafaran l’autocar i telèfon de contacte.

PAGAMENTS al compte de BBVA   0182- 8662- 80- 0200008697  indicant nom,cognoms i persones que venen . La inscripció no serà vàlida fins a fer-se efectiu el pagament.

Data límit pagament  el dia 26 de juny .

PREU :     Socis : 10  euros           No socis : 12 euros           menors de 10 anys : gratis

CAL PORTAR : esmorzar, dinar , beguda i calçat adequat per caminar 

 Les places per aquesta activitat són limitades. Es prega que les persones que s’apuntin i després no puguin venir ens avisin per tal que el seu lloc pugui ser ocupat per un altra  persona .Durant l’activitat és obligatori seguir les instruccions dels guies .Les sortides es fan sota la responsabilitat de cadascú. 

07 de juny 2013

Presentació a Terrassa de l'associació "Amics de la Bressola"

 











    Divendres 7 de juny a les 7 del vespre a l'Ateneu Terrassenc (pg/ Vapor Gran 39, passadís B)


25 d’abril 2013

Terrassa modernista


Veu Pròpia de Terrassa organitza un itinerari a peu i comentat pels llocs més emblemàtics del modernisme de la nostra ciutat: l’Ajuntament, la Masia Freixa, el Mercat de la Independència, la Farmàcia Albiñana, la Societat General d’Electricitat, la Casa Museu Alegre de Sagrera …
La ruta tindrà una durada d’aproximadament 1 hora i trenta minuts. Aquesta activitat s’organitza amb el suport del Centre de Normalització Lingüística i Ajuntament de Terrassa.

Dia i hora:  dissabte  dia 27 d’abril a les 11 h.       
Lloc:          davant de l’Ajuntament de Terrassa
Preu :        2 euros . Pagaments al compte d’UNNIM (2107 0172 61 3222725680)


14 de febrer 2013

Presentació de Veu Pròpia a la Llagosta

Aquest darrer 11 de febrer i per invitació de l’Oficina de Català de la Llagosta a l'acte de “Presentació del segon quadrimestre de cursos de català”, Veu Pròpia va tenir l’oportunitat de presentar-se en aquesta vila.

Pepe Ruiz, el nostre president, va definir els trets essencials que identifiquen la nostra associació i, a més a més, va anunciar el propòsit d’afavorir la creació d’un grup local de Veu Pròpia a la Llagosta.

En el context de l’acte, Alberto López, alcalde de la Llagosta, va manifestar la seva preocupació pels atacs que ve rebent el català i per les retallades en educació que afecten l’aprenentatge de la nostra llengua. En el mateix sentit, va defensar la necessitat que el català esdevingui una llengua plenament normalitzada al municipi.

Com a presidenta del Consell del Centre de Normalització Lingüística del Vallès Oriental, Pietat Sanjuán va considerar la importància del coneixement del català, concebent-lo com a una eina imprescindible per encarar els temps de crisi. Igualment va destacar la importància del programa de Voluntariat de la Llengua per al foment de la cohesió social.

04 de desembre 2012

Nadal intercultural: Dilluns 17 de desembre

Aquest Nadal des de Veu Pròpia de Terrassa hem decidit organitzar una trobada intercultural per mostrar costums d’altres llocs i donar a conèixer algunes de les tradicions nadalenques de casa nostra. Pensem que pot ser una bona excusa per reunir gent de tot arreu amb l’objectiu de fer de la llengua catalana un punt de cohesió i de trobada per a tothom.
Dia : dilluns dia 17 de desembre
Hora : 18:30 h.
Lloc : Òmnium Cultural ( C/ Portal nou , 13 ) 

    • Exposició de treballs artesanals de dones magrebines.
    • Col·laboració amb pastissets casolans per poder compartir .
    • Te del Marroc i el seu ritual amb pastes del país .
    • Taller de nadales .
    • Farem cagar el tió, amb regals per als més petits.
    Us hi esperem a tots.

    Agraïm la col·laboració del CNL de Terrassa i dels grups Xerrem .

    24 de març 2012

    SORTIDA A L’OBAC I LA FONT DE LA PORTELLA



    Dissabte dia 14 d’abril

    LLOC I HORA DE SORTIDA:
    A les 8:30 h. del matí a l’Estació d’autobusos de Terrassa.Es prega puntualitat .

    DURACIÓ APROXIMADA i CARACTERÍSTIQUES DE LA SORTIDA:

    Es tracta d’un recorregut força planer des de la casa Nova a les ruïnes de la casa Vella de l’Obac . Coneixerem una mostra de la Catalunya rural de temps passats .
    Es pot gaudir de la fabulosa vista de Montserrat , el paller de Tot l’Any i la Roca Salvatge .

    Veurem el pou de glaç , i per un corriol anirem a la frondosa font de la Portella enmig d’un bosc d’altes alzines .

    En aquestes contrades, diuen, tenia l’amagatall el famós bandoler Capablanca , que actuava prop del camí ral que anava cap a Manresa .



    DURADA DE LA SORTIDA: De les 8:30 h. a les 14 h. ( aprox. )

    Distància : 1,6 km.
    Temps : 2 hores

    CAL PORTAR: ESMORZAR ,CALÇAT CÒMODE PER CAMINAR I GANES DE PASSAR-S’HO BÉ.

    INSCRIPCIONS:
    Pagament de 2 €/pers. al nº 2074 0172 91 3222725680 (UNNIM ) Indicant nom i persones que vénen.

    També es pot fer el pagament , en efectiu ,el mateix dia ,telefonant prèviament al nº 648 03 11 36 (Indicant nom i cognoms, persones que vénen)

    Es prega que les persones que s’apuntin i després no puguin venir ens avisin per tal que el seu lloc pugui ser ocupat per un altra persona. Durant l’activitat és obligatori seguir les instruccions dels guies. Les sortides es fan sota la responsabilitat de cadascú.

    21 de febrer 2012

    VISITA AL MUSEU DE LA CIÈNCIA I DE LA TÈCNICA DE CATALUNY

    LA FÀBRICA TÈXTIL L’Associació Veu Pròpia de Terrassa organitza una visita guiada a una exposició del Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya. L’exposició recrea l’ambient d’una fàbrica, el moviment de la màquina de vapor, el brogit de les màquines de filar i dels telers i la vida quotidiana dels treballadors. Al llarg del recorregut es podrà veure el funcionament d’una maquinària tèxtil excepcional i única a Catalunya tant per la seva qualitat tècnica com pel seu estat de conservació. Dia : Dissabte , dia 3 de març Hora : 11 h. Lloc: Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya, Rambla d’Ègara # 270. Preu : 2 euros . Pagament al compte de caixaterrassa (Unnim ) Nº 2107 0172 61 3222725680 La visita tindrà una durada d’aproximadament 1 hora i mitja. Aquesta activitat s’organitza amb el suport del Centre de Normalització Lingüística, Ajuntament de Terrassa i els grups de Connversa Xerrem.

    11 de novembre 2011

    RUTA MODERNISTA PER TERRASSA



    L’associació Veu Pròpia de Terrassa organitza un itinerari a peu i comentat pels llocs més emblemàtics del modernisme de la ciutat: l’Ajuntament, la Masia Freixa, el Mercat de la Independència, la Farmàcia Albiñana, la Societat General d’Electricitat, la Casa Museu Alegre de Sagrera …

    Dia i hora: dissabte 19 de novembre a les 10:30 h.
    Lloc: davant de l’Ajuntament de Terrassa
    Preu: 2 euros. Pagaments al compte d’UNNIM
    nº 20740172913222725680


    La ruta tindrà una durada d’aproximadament 1 hora i trenta minuts .Finalitzarà amb un petit refrigeri a la seu d’Omnium Cultural (carrer del Portal Nou, 13, prop de la plaça Vella).

    Aquesta activitat s’organitza amb el suport del Centre de Normalització Lingüística i Ajuntament de Terrassa.

    23 de maig 2011

    SORTIDA A LA MOLA: El diumenge 12 de juny



    L’Associació VEU PRÒPIA organitza una excursió a La Mola ( 1104 m ).

    L’objectiu d’aquesta sortida és conèixer una zona de gran bellesa , el parc natural de Sant Llorenç del Munt i Serra de l’Obac.

    Acabarem menjant una mica de coca i beguda , gaudint d’una panoràmica esplèndida.



    LLOC I HORA DE SORTIDA:

    A les 8:30 h. del matí a l’Estació d’autobusos de Terrassa .Es prega puntualitat .
    A les 9 h. està prevista la sortida a peu de Can Robert .

    DURADA DE LA SORTIDA
    De les 8: 30 h. a les 14 h. ( aprox. )

    De Can Robert a La Mola
    Desnivell : 400 m. ( aprox.)

    CAL PORTAR: ESMORZAR I AIGUA
    CALÇAT ADEQUAT PER CAMINAR

    PREU: no socis 3 euros
    socis 2 euros

    Pagaments al compte de caixaterrassa
    nº 2074 0172 91 3222725680

    01 d’abril 2011

    Visita guiada a la Seu d’Ègara. Les Eglèsies de Sant Pere de Terrassa

    L’Associació Veu Pròpia organitza una visita guiada a la Seu d’Ègara ,les Eglèsies de Sant Pere de Terrassa . És un conjunt monumental únic a Europa ja que conserva unes pintures murals dels primers segles del cristianisme . La singularitat de les tres esglèsies emmarcades en el Parc de Vallparadís ,conjuntament amb el seu ric patrimoni artístic i arquitectònic ,situen aquest monument entre els principals del romànic espanyol. Dia : dissabte , dia 16 d’abril Hora : 11 h. Lloc : Museu de les Esglèsies de Sant Pere Preu : Socis: 2 euros No socis: 3 euros Pagament al compte de caixaterrassa ( Unnim ) Nº 2107 0172 61 3222725680 La visita tindrà una durada d’aproximadament 1 h. Aquesta activitat s’organitza amb el suport del Centre de Normalització Lingüística i Ajuntament de Terrassa .

    07 de març 2011

    VISITA AL MUSEU DE LA CIÈNCIA I DE LA TÈCNICA DE CATALUNYA: LA FÀBRICA TÈXTIL


    L’Associació Veu Pròpia de Terrassa organitza una visita guiada a una exposició del Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya .



    L’exposició recrea l’ambient d’ una fàbrica , el moviment de la màquina de vapor , el brogit de les màquines de filar i dels telers i la vida quotidiana dels treballadors .Al llarg del recorregut es podrà veure el funcionament d’una maquinària tèxtil excepcional i única a Catalunya tant per la seva qualitat tècnica com pel seu estat de conservació



    Dia : dissabte , dia 12 de març
    Hora : 11 h.
    Lloc: Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya ( Rambla d’Ègara , 270 )
    Preu : 2 euros .
    Pagament al compte de Caixaterrassa (Unnim )
    Nº 2107 0172 61 3222725680

    La visita tindrà una durada d’aproximadament 1 hora .

    Aquesta activitat s’organitza amb el suport del Centre de Normalització Lingüística i Ajuntament de Terrassa .

    09 de febrer 2011

    El centre excursionista de Terrasa organitza la 42 Renovació de la Flama per la llengua

    El Centre Excursionista de Terrassa -CET, Carrer Sant Llorenç, 10, Terrassa, 08221- organitza un cicle de xerrades al voltant de la 42 Renovació de la Flama per la Llengua. El dilluns 14 de febrer tendrà lloc la conferència "Nouvinguts a favor de la llengua catalana", a càrrec de Pepe Ruiz, president de la associació Veu Pròpia, a la sala d'actes del CET a les 20 h. Dimarts 15: Conferència "La Catalunya imperial: censura i distorsió històrica", a càrrec de Jordi Bilbeny, a la sala d'actes del CET a les 20 h. Dimecres 16: Inauguració dels cursos 2011 del Centre de Normalització lingüística. Lectura de poemas del Bestiari de Pere Quart. A la sala d'actes del Centre Cultural El Social, a les 20 h. Dijous 17: Conferència "Joan Maragall, un intel.lectual davant un món que canvia", a càrrec de Patricia Gabancho, a la sala d'actes de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeries Industrial i Aeronàutica, a les 17:30 h. Acte de presentació de la XIII edició del Voluntaria per la llengua, a càrrec del Centre de Normalització lingüística. A la sala d'actes del CET a les 19:30 h. Diumenge 20: a las 0:00 h sortida a peu des del Centre Excursionista de Terrassa per pujar la Flama al monastir de Montserrat.

    07 de novembre 2010

    Visita al monestir de POBLET i la Vila de MONTBLANC




    Visita al monestir de POBLET

    i la Vila de MONTBLANC



    diumenge dia 21 de novembre


    El monestir de Poblet va ser fundat per l’orde del Císter l’any 1150.Està situat al peu de les muntanyes de Prades , a la comarca de la Conca de Barberà( Tarragona ) .És un dels conjunts monàstics més important d’Europa .

    També visitarem la vila de Montblanc que consta d’un conjunt medieval de gran interès i unes magnifiques muralles .



    LLOC I HORA DE SORTIDA:

    Manresa : a les 8 h. a l’estació d’autobusos de Manresa ( GGC Manresa Alta )

    Terrassa : a les 8:30 h. a l’estació d’autobusos de Terrassa (Ctra. De Montcada , 2 )

    Barcelona: a les 9 h a l’estació d’autobusos de Sant Andreu Arenal(andana 1) metro Fabra i Puig



    INSCIPCIONS:

    Trucant al telèfon : 667 66 58 97 ( a partir de les 17 h.)

    Indicant nom i cognoms ,persones que venen, lloc on agafaran l’autocar i telèfon de contacte.



    PAGAMENTS al compte de “ La Caixa “ 2100- 3481- 98- 2200042753 indicant nom,cognoms i persones que venen . La inscripció no serà vàlida fins a fer-se efectiu el pagament



    PREU :Socis : 5 euros No socis : 10 euros menors de 10 anys . gratis



    CAL PORTAR : esmorzar, dinar i beguda .



    Les places per aquesta activitat són limitades.Es prega que les persones que s’apuntin i després no puguin venir ens avisin per tal que el seu lloc pugui ser ocupat per un altra persona. Durant l’activitat és obligatori seguir les instruccions dels guies .Les sortides es fan sota la responsabilitat de cadascú.

    01 de març 2010

    Visita guiada al Castell Cartoixa de Vallparadís


    L’Associació Veu Pròpia organitza una visita guiada al castell-cartoixa de Vallparadís de Terrassa. És un edifici original del segle XII que es va convertir en cartoixa els segles XIV-XV.

    També s’informarà del jaciment prehistòric del torrent de Vallparadís, on s’han trobat restes fòssils i utensilis humans de fa un milió d’anys.

    Dia i hora: dissabte 6 de març a les 11 h.

    Lloc: Davant del castell, Terrassa. S'hi accedeix pel parc de Vallparadís i pel carrer Salmerón.

    Preu: 2 euros . Pagament al compte de caixaterrassa nº 2074-017291-3222725680. Data límit de pagament: dia 4 de març.

    15 de desembre 2009

    TROBADA INTERCULTURAL CATALUNYA- MARROC - VENEÇUELA

    Aquest Nadal des de Veu Pròpia de Terrassa hem decidit organitzar una trobada intercultural per mostrar costums d’altres llocs i donar a conèixer algunes de les tradicions nadalenques de casa nostra. Pensem que pot ser una bona excusa per reunir gent de tot arreu amb l’objectiu de fer de la llengua catalana un punt de cohesió i de trobada per a tothom.

    L’acte està previst pel dissabte 19 de desembre a les 11 del mati al local d’Òmnium Cultural (C. Portal Nou,13).

    Exposició de treballs artesanals de dones magrebines
    Taller de cal·ligrafia àrab
    Tast de un plat típic de Veneçuela
    Te del Marroc
    Cantada de Nadales a càrrec del Cor Punt Cat

    Farem cagar el tió, amb regals per a nens i nenes

    Us hi esperem a totes i tots!

    16 de novembre 2009

    Gaudim de la Terrassa Modernista el 28 de novembre

    L’associació Veu Pròpia de Terrassa organitza un itinerari a peu i comentat pels llocs més emblemàtics del modernisme de la ciutat : l’Ajuntament , la Masia Freixa, el Mercat de la Independència , la Farmàcia Albiñana , la Societat General d’Electricitat , la Casa Museu Alegre de Sagrera …

    Dia i hora: dissabte 28 de novembre a les 10:30 h.
    Lloc: davant de l’Ajuntament de Terrassa
    Preu : 2 euros . Pagaments al compte de caixaterrassa .Data límit dia 26.
    nº 2074-0172-91-3222725680

    La ruta tindrà una durada d’aproximadament 1 hora i trenta minuts .Finalitzarà amb un petit refrigeri a la seu d’Omnium Cultural ( carrer del Portal Nou , 13 , prop de la plaça Vella ) .

    Aquesta activitat s’organitza amb el suport del Centre de Normalització Lingüística i Ajuntament de Terrassa .

    03 de novembre 2009

    Veu pròpia organitza els grups Xerrem a Terrassa

    Més d’un estudi ha fet evident que un dels elements amb els quals es pot mesurar la voluntat d’integració d’una persona estrangera és la seva voluntat per entendre i utilitzar la llengua de la societat d’acollida. Amb la intenció, precisament, de facilitar la integració, la secretaria per a la Immigració i la Coordinadora d’Associacions per la Llengua (CAL) van firmar dimarts un conveni per reforçar el programa Xerrem, una iniciativa que consisteix a formar grups de conversa per millorar la fluïdesa a l’hora de parlar català.

    A Terrassa, la iniciativa es promou amb la col·laboració de Veu Pròpia Terrassa, s'organitza la primera sessió a la seu de l'Òmnium Cultural dijous 22 d'octubre a les set de la tarda. Els interessats es poden apuntar a la mateixa entitat o a Creu Roja, Càritas o l'Associació de Veïns de Ca n'Anglada de forma gratuïta.

    El director del projecte, Jordi Esteban, explica el triple objectiu: “Fomentar l’ús social del català, promoure l’entesa entre autòctons i immigrants, i acollir les persones nouvingudes”. Expressat de forma més resumida: “Llengua, cohesió i país”. En la mateixa línia, el secretari per a la Immigració, Oriol Amorós, defensa el català com “una llengua a favor de l’autonomia de les persones” i va fer especial èmfasi en el paper integrador de la llengua.

    Les peculiaritats de Xerrem són que els grups de conversa estan liderats per voluntaris i que a més de fer pràctiques lingüístiques es fa coneixement de país, perquè es parla de literatura, natura, cultura i història tant dels Països Catalans com del lloc d’origen dels participants. En cada grup hi participen unes vuit persones que es reuneixen un cop per setmana. Esteban subratlla que a més de fomentar la cohesió social s’aconsegueix un “recíproc enriquiment en la diversitat”.

    Actualment funcionen 25 punts de trobada Xerrem al Principat, impulsats per unes 26 associacions. A més, estan a punt d’estrenar-se’n als districtes de Nou Barris, Ciutat Vella i Sants, a Barcelona, i a Santa Eulàlia, a l’Hospitalet de Llobregat. Els promotors (www.cal.cat) confien que se n’organitzin molts més a tot el territori de parla catalana.

    (Aquest article ha estat publicat a http://www.avui.cat/terrassa)

    08 d’octubre 2009

    Diumenge, dia 25 d'octubre: Visita guiada al museu d'Història de Catalunya

    L'associació Veu Pròpia organitza aquesta visita al museu d'Història de Catalunya. Entrada gratuïta. Gaudirem de la visita acompanyats per un guia especialitzat. Ens trobarem a l'entrada del museo a les 10:30. Adreça: Pl. de Pau Vila, 3 (Palau de Mar) 08003 BARCELONA (Barcelonès) Com arribar-hi: Metro L4 (groga), Barceloneta. Per a mes informació: http://www.mhcat.net/ Fitxa de la visita: Dia: Diumenge 25 dóctubre Hora: Ens trobarem a l'entrada del museo a les 10:30 Lloc: Pl. de Pau Vila, 3 (Palau de Mar), Barcelona Durada: des de les 11 a les 14 h. Preu: La visita es gratuita. Cal portar: Podeu portar un entrepà i la beguda. Els grups disposen a la quarta planta d'un espai dotat de taules i cadires, per poder reposar, esmorzar o dinar amb comoditat. Si vols apuntar-te a la sortida, cal que ens facis arribar les següents dades al correu: sortidesveupropia@gmail.com 1-Nom i Cognoms: 2-Nombre d’acompanyants: 3-Telèfon: 4-Localitat on vius: 5-D'on surts ? 6-Tens cotxe? 7-En cas de tenir-ne, pots portar algú?